Hier hebben we een mooi voorbeeld van een levering van 36 klantspecifieke motoren voor toepassing in een vriesstraat die binnen twaalf weken op locatie moeten draaien. Dit voorbeeld past in ons motto: Speed, Specials en Service. Hier worden zij ingezet voor het aandrijven van de compressor รฉn de ventilatoren die lucht over de koelribben blazen om zo de afgekoelde lucht in de ruimte brengen
๐๐ ๐๐ฅ๐๐ค๐ญ๐ซ๐จ๐ฆ๐จ๐ญ๐จ๐ซ๐๐ง ๐ข๐ง ๐ฏ๐ซ๐ข๐๐ฌ๐ญ๐ฎ๐ง๐ง๐๐ฅ
Hier hebben we een mooi voorbeeld van een levering van 36 klantspecifieke motoren voor toepassing in een vriesstraat die binnen twaalf weken op locatie moeten draaien. Dit voorbeeld past in ons motto: Speed, Specials en Service. Hier worden zij ingezet voor het aandrijven van de compressor รฉn de ventilatoren die lucht over de koelribben blazen om zo de afgekoelde lucht in de ruimte brengen.
De basis van de oplossing bestaat uit 36 Cantoni Motor S.A. motoren; een Europees fabricaat uit Polen dat vooral opvalt door de robuustheid. Door gebruik te maken van hoogwaardig aluminium en staal zijn deze motoren geschikt voor een langdurige en intensieve belasting met behoud van de lange levensduur. Ook de elektronica is voldoende beschermd om goed te blijven functioneren onder koude omstandigheden. Omdat de temperaturen in de vriestunnel kunnen dalen tot -50ยฐC รฉn vanwege de bedrijfsactiviteiten van de klant, was het noodzakelijk om verschillende aanpassingen door te voeren. Uiteraard is hiervoor eerst een uitgebreid overleg met onze klant geweest om de eisen en wensen eenduidig en compleet op tafel te krijgen.
Ten eerste moesten de assen van de motoren in roestvaststaal zijn uitgevoerd en beschikken over een verwarmingselement om ze ook bij lage temperatuur direct en betrouwbaar te kunnen opstarten. Verder was een beschermingsklasse van IP56 vereist.
Eรฉn van de grotere aanpassingen die we in eigen werkplaats hebben doorgevoerd, zijn het verwijderen van de waaier en het inkorten van de as. De waaier is in een standaard elektromotor nodig om te koelen, maar in een vriesstraat zijn de temperaturen dusdanig laag, dat deze functionaliteit niet nodig is. Door hem weg te halen, voorkomen we dat hij de luchtstroom over de motor verstoort wat de efficiรซntie ten goede komt. Verder zijn er speciale lagers toegepast en hebben we uiteraard gekozen voor een smeervet dat zijn smerende vermogen behoudt bij deze lage temperaturen.
Tot slot hebben we de motoren voorzien van onze veilige keiharde en slijtvaste coating, de Kolmer Top Coating Deze coating verlengt de levensduur van elektromotoren onder extreme omstandigheden met gemiddeld een factor 8.
.
0341 369 696